AIDA 2.0 – øget omsætning

AIDA 2.0 – øget omsætning

Det handler om at skabe opmærksomhed – på jeres platforme, produkter og uovertrufne service! Med AIDA modellen fortæller vi herunder, hvorfor opmærksomhed er så vigtigt, og hvordan du kan arbejde med konvertering og optimering vha. adfærdsdesign.

AIDA modellen er vel nok en af de mest kendte markedsførings-modeller, også blandt dem, som ikke arbejder med markedsføring hver dag. Først lidt info omkring den klssiske AIDA modellen, herefter med et twist – nemlig AIDA 2.0.

AIDA 2.0

AIDA Modellen består af 4 dele:

  1. Attention (opmærksomhed)
  2. Interest (interesse)
  3. Desire (ønske om at eje produktet)
  4. Action (handling – at købe produktet)

Tidligere blev modellen ofte koblet med analyse og udarbejdelse af reklamer, men med et twist er den – i vores optik, stadigvæk et relevant værktøj.

AA Modellen 

Ofte hører vi virksomheder sige, at det handler om mere Attention – så skal der nok komme mere Action. Og til dels har de jo ret. Kobler vi AIDA modellen med viden indenfor neuro teorien, er vores opgave at gøre Interest og Desire til to “ubetydelige” punkter. Ubetydelig i den forstand, at kunden ikke bemærker disse trin. De skal ikke være i tvivl på noget tidspunkt. Tvivl er noget af det værste man som menneske kan komme ud for – det er aldrig rart at føle sig på tynd is, dybt vand eller en af de mange andre vendinger, som det danske sprog indeholder.

Så lad os hjælpe dig med at hjælpe din kunde!

Når vi snakker AIDA, så er der også en 5. del, nemlig:

5. Satisfaction (tilfredshed)

Og ja, det er vigtigt! Når der først er brugt tid og penge på at gøre opmærksom på jer som virksomhed via markedsføring, annoncer på sociale medier, messer, dyre hjemmesider og alt det andet – så lad os da fokusere på hele oplevelse. Med fokus på tilfredshed for både jer og jeres vigtige kunder.

Dan Ariely – og et venligt råd

Vi har været så heldige at have et møde med selveste Dan Ariely (http://danariely.com/). Dan Ariely arbejder med oplevelses økonomi, og lægger vægt på at forklare det, så vi alle kan være med. Han kobler viden og erfaring – og undren. For hvorfor er det at vi gentager handlinger, som ikke altid giver mening, men som blot er “sådan gør vi det – sådan har vi altid gjort”.

På vores møde snakkede vi meget omkring selve processen i et køb – hvordan får vi folk til at købe vores produkt. Vi vil virkelig bare gerne have glade (happy) kunder.

Og her var det så at Dan Ariely høfligt – men bestemt, påpegede at nej, det er ikke glade kunder i skal fokusere på. Det lyder nobelt, men det handler om tilfredshed (satisfaction/ satisfied customers).

Ok, noteret!

Når Dan siger det…

Ja, så må det jo være rigtigt. Efterfølgende erfaring har også på mange måder understreget dette. At være glad kommer efter tilfreds i en købs-situation. Dvs. kan vi skabe en positiv (købs)situation, så får vi også tilfredse kunder. Eller besøgende, deltagere og studerende.

Vil du vide mere om tilfredse kunder og hvordan man skaber en oplevelse som brugerne husker, så kontakt os på telefon: 29720340.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *