Engagement

Engagement og 80/20 reglen

Måske er du vild med data – eller kender nogen som er? Hos neurolab.dk er data en fast del af hverdagen. Vi tager udgangspunkt i eksisterende data og udfylder huller eller sørger for et ekstra lag. Det ekstra lag hvor al den gode og brugbare viden befinder sig. Det handler om at finde ind til kernen – det handler om at skabe engagerede brugere. Er de ligeglade med det i smider op på et socialt medie eller ud i de trykte medier, så er det penge ud af vinduet.

Vi skal nok lade være med at nævne ret meget om 80/20, men arbejder du med markedsføring eller salg, så ved du godt hvad vi mener, når vi siger, at de 20 procent er hamrende vigtige for din succes. Herunder har vi sat lidt af en artikel ind, som netop beskriver 80/20 reglen. Du kan finde hele artiklen fra Investopedia her. Men kort fortalt så skriver de, at har du styr på dine mest aktive kunder, ja så kan du anvende forståelsen af disse kunders engagement og handlinger og omsætte dette til effektive kampagner.

Practical Application of the 80-20 Rule

The 80-20 rule is most commonly used for analyzing sales and marketing. If a company can identify its highest-spending customers, it can effectively market to them in order to retain existing customers and acquire similar consumers. Therefore, companies should…understand who makes up their top 20% of customers.

From there, it’s been found that…the more granular a company can get in its analysis, the more accurate the understanding of its customers becomes. This then allows companies to launch targeted marketing campaigns aimed at… the most impactful consumers.

(Brugbar) data = succes

Vi kobler data fra f.eks. jeres Google Analytics eller jeres kampagner på Facebook, og så gør vi det brugbart. Vi arbejder nemlig med jeres brugeres engagement. For hvor langt kan i egentlig komme med en kampagne på Facebook? Er det overhovedet det rigtige medie for jer? Måske! Men lad os ikke gætte! Lad os tage udgangspunkt i de kommentarer som jeres brugere giver jer via Facebook. Det er nemlig også data. Værdifuld data. Og lad os så koble det med hvad jeres brugere egentlig føler når de ser kampagnen (eller jeres logo, eller hovedpersonen, eller produktet….). Er de overhovedet interesserede – eller engagerede? Ved at koble jeres eksisterende data med ny viden om jeres kunders emotioner og engagement er i sikre på at få en knivskarp kampagne. Og dataen – ja, det er jeres og i kan naturligvis bruge det når i arbejder videre med al jeres anden markedsføring.

Så vil du også vide mere om dine kunder? Så ring til os og bliv klogere på mulighederne. Spørg efter Mette eller Maria: 2972 0340.