Eye tracking

Eye tracking – hjælp til analyser

Måske du tænker at eye tracking – og eye tracking analyser, er noget helt nyt og at du nu har muligheden for at blive forst-mover? Desværre – eller heldigvis, nej. Eye tracking har været kendt siden starten af 1900 tallet, hvor det dog var en langt mere besværlig, smertefuld og ufuldstændig tilgang til at skabe viden og data.

Eye tracking i dag kan anvendes på flere måder, men det kan være lidt af en jungle. Her kan du få hjælp til at vælge, hvilken type af eye tracking hardware, du har brug for:

Stationær eye tracking:

Alle tests udføres foran en computer eller anden skærm. Denne form for test egner sig godt til analyser af f.eks. websider eller webshops ift. tests, hvor man gerne vil vide mere om, hvad kunderne ser når de bestiller varer, læser nyhedsbreve eller er en tur på de sociale medier.

Wear-able:

Tests kan foregå ude i den virkelige verden – i butikker, museer og på gaden. Hos neurolab.dk anvender vi teknologi fra bl.a. Pupil Labs og Tobii, og laver gerne tests i forskellige miljøer. Og vigtigst af alt – vi hjælper jer med at optimere jeres oplevelse, uanset om vi snakker butik, miljø eller måske en messe.

Vi er ret vilde med forbrugeradfærd, og har lavet flere analyser med fokus på detail. Hvordan skaber man den optimale label eller etiket på varen, eller får man fuld valuta ift. sit PoS materiale.

Vidste du  at kilopris er en afgørende faktor, når der købes ketchup? Eller at der laves efterkøbsadfærd i det korte tidsrum, hvor en vare tages fra hylde og lægges i kurv. 

Computer-genereret eye tracking:

Materiale uploades og resultatet gives med det samme. Resultatet baseres på information i en database, og er derfor ikke tilpasset jeres krav og behov.